Hoe houd je jezelf als docent staande in de hectiek van alle dag? Hoe zou het zijn als je naar huis gaat met een happy feeling in plaats van ‘pfff, ik heb het weer gered vandaag’. Hoe zou het voelen als je je iedere dag weer kunt laten verwonderen, in plaats van wegjagen. Als je er weer echt van kunt genieten om docent te zijn. Als je weer plezier en voldoening uit je werk haalt en het gevoel hebt dat je écht een bijdrage levert aan de ontwikkeling van jonge mensen. Dat je open staat en ook iets kunt leren van hen. Dat je inziet dat zij ook jouw spiegels zijn, net als jij dat voor hun bent. Dat jullie je allemaal vrij en veilig voelen om de vragen te stellen, die belangrijk zijn. Wat als jij anders leert kijken naar jezelf, naar hen en daarmee van overleven naar vrij uit leven gaat. Dat de relatie met hen moeiteloos gaat stromen, dat je dagen moeiteloos gaan stromen, dat jouw leven en dat van anderen moeiteloos gaat stromen. Hoe waardevol zou dat zijn!
Door de combinatie van mijn werk- en levenservaring, kan ik een bijdrage leveren aan de empowerment, energiemanagement en time-management skills van medewerkers binnen het onderwijs, zodat zij een krachtigere positie kunnen bewerkstelligen zowel binnen als buiten hun officiële functie. Ik bied hierbij de volgende vormen aan bij coaching in het onderwijs:
Wat levert het u op?
Dagelijkse stressreductie door doeltreffende multi inzetbare interventies;
Interventies die zelfredzaamheid van medewerkers bevorderen;
Positieve flow en empowerment van medewerkers vertaalt zich door naar meerdere lagen in de organisatie;
Op de lange termijn minder ziekteverzuim en burn-out preventie.
Pakket voor zij-instromers
Als docent, en zeker als zij-instromer, raak je nogal eens overweldigd door hoe je dag voor de klas verloopt. Niet zelden, verloopt je dag onvoorspelbaar en anders dan jij had gedacht of gewild. Dat maakt je vak boeiend, maar het kan je ook te veel in de weg zitten. Als je dagelijks op standje overleven in plaats van leven staat, dan steven je mogelijk af op een burn out, of tenminste bepaalde lichamelijke en mentale klachten.
- Kennismakingssessie, ontdekken wie jij bent als leraar.
- Hoe werken je lichaam en brein samen als je de klas in gaat?
- Wat kunnen bewuste ademhalingsoefeningen voor jou betekenen?
- Welke overtuigingen heb jij, dienen ze jou of belemmeren ze jou?
- Zelfreflectie, test jezelf op dagelijkse basis, wat dient jou?
- Energiemanagement, persoonlijk leiderschap door zelfinzicht, hoe positioneer jij je in relatie met jouw team, met leerlingen en ouders?
- Leer jouw talenten en schaduwkanten in te zetten door jouw eigen les-stijl te creëren.
- Hoe creëer jij de next level in jouw classroom?